zondag 21 september 2014

Knuffeldoekje

Een tijdje geleden kwam weer eens die bekende vraag: "Elisa, zou je voor mij eens iets kunnen haken voor..." en dan het bekende antwoord: "Ja hoor, graag zelfs." Dit keer vroeg mijn meter om een cadeautje te maken voor de doop van Oona, mijn achternichtje (mijn meter's achterkleinkind). En ik dus weer achter de computer op zoek naar een leuk patroontje voor Oona. En even later kwam ik dit tegen op de blog van Marmarel. De Nederlandse vertaling voor een baby-knuffeldoekje. En zoveel dagen later was er uit mijn haaknaald een konijnen-knuffeldoekje gekropen.


Het doekje is een gewone Granny van 14 toeren en een gehaakte rand. De uitleg van de rand en het hoofdje vind je op de blog van Marmarel. 

Oona, veel plezier met je nieuwe vriendje, met veel liefde door mij gehaakt!

Groetjes Elisa 

P.S. Morgen komt de weekupdate van vorige en deze week van de 100 happy days.

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi gemaakt! Het is een schattig cadesutje geworden, dat heb je goed gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg leuk zijn ze. leuke kleuren gebruikt. als je zin hebt kijk dan ook eens op mijn site www.een-steekje-los.blogspot.nl.
    gr maril

    BeantwoordenVerwijderen